Alla inlägg under mars 2010

Av Josefine - 24 mars 2010 21:22

100209 Födsel 3820 gram, 50cm lång, 35 cm huvudomfång

100216 En vecka 3960 gram

100224 Två veckor 4230 gram, 54,1cm lång, 36,6 cm huvudomfång

100310 Fyra veckor 4620 gram, 55 cm lång, 37,5 cm huvudomfång

100323 Sex veckor 4960 gram, 57 cm lång, 38 cm huvudomfång

100408 Åtta veckor 5190 gram, 58,6 cm lång, 38,6 cm huvudomfång



Hon växer som till synes min lilla tjejja!

En viktuppgång på 1140 gram sedan födseln. Sju cm på längden och huvudomfånget har ökat med tre centimeter.


Hon blir finare och finare för var dag som går, börjar "mogna" i utseendet. Nu ser hon inte ut som en nyföding längre utan en riktigt go liten bebis! ♥

Av Josefine - 23 mars 2010 10:38

Dags för ännu ett bvc-besök idag, skall dit vid 13:45. Just nu ligger liten och sover. ♥

Efter bvc blir det nog en tripp upp och hälsa på mamma som kom hem från Thailand igårkväll.

Av Josefine - 20 mars 2010 19:07

Så här, en dryg månad efter förlossningen kan man ju tycka att man borde ha vågat checkat downstairs. Med lite skräckblandad förtjusning skall erkännas, åkte spegeln fram efter duschen. Och jag kan förtälla att allt står rätt till. Haha

Läkaren som satt med nål och tråd och tråcklade har gjort ett bra jobb..


Just nu är min bebis ute och "går" med sin pappa, dom har varit iväg en timme och jag saknar min böna enormt redan!

Men jag får nöja mig med att vovven åtminstonde ligger bredvid i soffan och myser.

Av Josefine - 15 mars 2010 20:10

Det har varit ett par dagar med frustration och ledsamhet. Tilde´s mage har gjort uppror med magont och lösa avföringar. Hon har även fortsatt vägra äta nutramigen som verkar smaka apa, -luktar så iaf!

Jag har "lagt ner" amningen pga att jag inte har ngn som helst aning om vad man ska äta när man skall äta helt mjölkfritt.

Planering in i minsta detalj gällande mat är inte så himla lätt när man ska ta hand om ett barn helt ensam, då vill man gärna att det ska gå smidigt och snabbt.

Tiden finns liksom inte riktigt till att stå vid spisen flera timmar och laga specialmat för att kunna amma henne. Samtidigt som jag faktiskt inte vill sluta amma egentligen.


Så efter lite pepp från folk i liknande situation så ska jag försöka ta upp amningen igen, hoppas bara inte att mjölken har sinat totalt. Vi börjar köra mjölkfri kost för min del igen efter att ha hittat massa recept på både frukost, lunch och middagar.


Och så håller vi tummarna för att det funkar och att vi märker skillnad. Det värsta som finns är att se liten ha ont i magen!!

Av Josefine - 14 mars 2010 08:19

Jag är med och tävlar hos MansonDust om ett jättefint armband från SUH925.


http://mansondusts.blogg.se/2010/march/tavling-unikt-armband-med-valfri-text.html



  

Av Josefine - 10 mars 2010 13:16

Idag har vi varit på BVC igen, två veckor sedan vi var där sist och Tilde väger nu 4620 gram och är 55 cm lång.

Vi kikade lite på de utslag hon fått i ansiktet och bröstet och kom fram till att hon ev kan vara laktosintolerant. Skall nu testa att ge nutramigen-ersättning istället för babysemp och se om utslagen försvinner. Jag måste även utesluta alla mjölkprodukter i min kost om jag skall fortsätta amma henne.


Hon ligger just nu och sover "middag", verkar ha fått det som rutin att sova mellan 13-15, vilket är rätt skönt då jag får lite egentid.  

Av Josefine - 9 mars 2010 09:51

Idag blir mitt hjärta fyra veckor gammal! På ett sätt känns det som att hon alltid har varit här och på ett annat så känns det som att hon kom igår.


Hon är defenitivt det absolut bästa som hänt mig!


Sen kan vi ju passa på å "tacka" Slothus som ringde och väckte oss kl sju imorse, när vi sov som skönast! haha

Av Josefine - 5 mars 2010 09:29

Igår tog vi sovmorgon till klockan var halv nio. Pigga och glada klev vi upp och klädde på oss för vovven´s morgonpromenix..underbart väder, strålande sol och klarblå himmel. Sådant gillar vi efter en väldigt lång, kall och gråmulen vinter.


Vi fick lite senare besök av Caroline och Mille, snackade lite skit som vanligt. Men alltid lika trevligt. Tilde passade på att ta sig en liten tupplur och vaknade när dom gick igen.


Några timmar senare fick vi ännu ett besök och denna gång av självaste Liza. Snackade lite gojja här med, det är inte varje dag man får göra det som mammaledig så besök är alltid (oftast) uppskattat.


Lilla damen hade en skrikperiod mellan kl 17 och 21, och var totalt otröstlig. Övertrött lyder anledningen till detta.

Presentation


Den 9/2 kom hon, på sex dagars övertid våran underbara dotter Tilde.

3820gram tung och 50cm lång. En riktig liten solstråle och glädjespridare!


Vi fortsätter att sporadiskt skriva om våra upptåg, och hoppas ni vill följa oss i fortsättningen. Nu n

Bönan

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright © 2009-2010

Copyright © 2009-2010

Texterna och bilderna på denna webbplats är upphovsrättsskyddadeenligt svensk lagstiftning. All kopiering utan uttryckligt medgivande är förbjuden.

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards