Alla inlägg under oktober 2009

Av Josefine - 29 oktober 2009 09:38

V 27 (26+0) och nu känns det faktiskt som att det hänt lite på magfronten sedan förra veckan!

    

v 27                       v 26


Idag blir det läkarbesök med förhoppning om fortsatt sjukskrivning, sammandragningarna har blivit färre nu när jag inte jobbar men kommer fortfarande då jag gör ngt ansträngande. Vaccinering mot svinis skall också hinnas med under dagen.


Gårdagen spenderades med Liza och Milo på Eurostop, det vart rutchkaneåkning och besök på McD. Sprang även in på H&M och hittade dessa superfina kläder till bönan!

  

Av Josefine - 26 oktober 2009 09:47

V 26 (25+4) idag "firar" vi 100 dagar kvar till BF med att betala räkningar!


Fick bytt till vinterdäck på bilen igår så det är skönt att inte behöva tänka på det när första snön/halkan kommer.

Denna veckan är ganska innehållslös men skall hinna med ett läkarbesök och vaccinering mot svinis på torsdag iaf. Har nog även tänkt bege mig ut och kika lite smått på vad som skall införskaffas till bönan.


  

Av Josefine - 22 oktober 2009 11:53

Vecka 26 (25+0), vi närmar oss 30!

Sjukskriven sedan en vecka tillbaka pga sammandragningar, annars är det väl inte mycket nytt som hänt.

Förutom att jag har tagit det tunga beslutet att låta Tintin flytta tillbaka till hans uppfödare i Rimbo, då jag inte har eller kommer ha tiden och orken att ge honom allt de han behöver och förtjänar. Rätt beslut, men lika jobbigt för det! Rally får dock hänga med som hacket-i-hälen.


Har varit rätt lugnt i magen annars, och det känns inte som att det händer så mkt heller men man blir ju lätt hemmablind.


  

Av Josefine - 16 oktober 2009 14:31

Hemkommen från barnmorskebesök bla.


Jag har lyckats lägga på mig sex kilo hittills, så det var inte så mkt som jag trodde.

Bebisens hjärtljud låg på 150 slag/min och mitt SF-mått var 23cm..ligger mitt på "normal"kurvan.


Mitt blodvärde hade blivit lite bättre från 108 till 113, men skall ändå fortsätta äta järntabletter

Av Josefine - 15 oktober 2009 09:10

Vecka 25 (24+0) idag, det går framåt om än rätt sakta. Inte så mkt nytt på fronten förutom en del sammandragningar och ryggont. Imorgon är det dags för BM-besök igen, var ett tag sedan sist så det skall bli spännande att se hur många kilo man lyckats lägga på sig. Vi ska även få lyssna på bebishjärtat för första gången!

Som jag skrivit tidigare så har hon börjat röra mer och mer på sig, ofta på morgonen..en sväng mitt på dagen och sedan när jag skall sova.


Barnet:
800 gram och 24 cm lång från huvud till stjärt. Barnet har fullt funktionsdugliga händer och fingrarna har naglar. Dygnsrytmen är mer tydlig. Barnet har perioder då det är vaket och det sover på mer bestämda tider. Skelettet fortsätter att hårdna.
 
  


Av Josefine - 13 oktober 2009 18:26

Måste bara få dela med mig av det som gjorde min kväll!

http://www.youtube.com/watch?v=nTegy6sBQVA

Av Josefine - 13 oktober 2009 15:15

Det snöade i Märsta imorse!!


Under dagen har det varit mer eller mindre fotbollsmatch i magen, det sparkas både här och där, uppåt och neråt.

Igår fick även bebispappa känna sparkar för första gången (inte för att de inte känts tidigare, utan för att hon vägrat ge sig tillkänna när det är en annan hand på magen som vill känna).


Ett munsår har dykt upp på underläppen vilket brukar innebära att en förkylning är nära. Får hoppas man slipper eller åtminstonde får en av lindrig art.


  



Av Josefine - 10 oktober 2009 17:35

Haft en helt underbar dag i trevligt sällskap.

Vi började med en 40 min promenad i höstsolen och fortsatte med en kopp kaffe och massa snack och allt och inget här hemma.


Nu skall jag straxt bege mig till "kinan" för att äta lite mat, sedan blir det en lugn kväll innehållande en och annan film.

Presentation


Den 9/2 kom hon, på sex dagars övertid våran underbara dotter Tilde.

3820gram tung och 50cm lång. En riktig liten solstråle och glädjespridare!


Vi fortsätter att sporadiskt skriva om våra upptåg, och hoppas ni vill följa oss i fortsättningen. Nu n

Bönan

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright © 2009-2010

Copyright © 2009-2010

Texterna och bilderna på denna webbplats är upphovsrättsskyddadeenligt svensk lagstiftning. All kopiering utan uttryckligt medgivande är förbjuden.

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards